23 Haziran 2015 Salı

Patatesli Börek



Malzemeler:

5-6 adet orta boy patates
Yarım demet maydonoz
6 adet yufka
1 çorba kaşığı salça
2 büyük boy kuru soğan
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı nane
yarım çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı tuz
Yarım çay bardağı Biryağ (ayçiçek yağı) ( tadı diğer yağlara göre daha hafif ve mide yakmadığı için tercih sebebi)


Yapılışı:

Patatesler üzerlerine bıçakla batırıldıktan sonra haşlanır. Haşlandıktan sonra kabuklarını soyup, eldiven kullanarak avuç içinizle dağılacak kadar ezin.Kuru soğanları yemeklik doğrayıp tavaya salça ve yağ ile birlikte koyup suyunu salınca tuzu ilave edip pembeleşmeye başlayınca da ezdiğiniz patatesleri , nane, kekik, kimyonu ilave edip ocağın altını kapatıp tavanın sıcaklığında iyice kaşıkla karıştırıp karışımı özdeşleştirin.

Yufkaları benim tepsim ufak olduğu için 3 er adet ayırıp her yufkayıda ortadan ikiye bölünce 6 katlı tepsi böreği elde etmiş oluyorum. Tepsi boyuna göre bölmeden de yapabilirsiniz . Kenarlarını tepsiden sarkıtmadan her katta keserek çıkan her kenarı iç malzemeyle birlikte katlara ekliyorum. Tepsinin altını yağladıktan sonra her kat yufkaya birer avuç ufak ufak dağıtıp işlem bitince en üst kata yumurtayı sarı olarak ayırmadan hepsini sürüp çörek otu, çekirdek içi (isteğe göre) ilave edip, bıçakla dilim dilim keserek 230 derecelik fırına koyarız.Böylelikle içi daha güzel pişmiş olacaktır.  Ben önce fırının altına tepsiyi koyup 20 dk. sonra üst kata alıyorum toplamda 40-50 dk da pişiyor ancak her fırının derecesi aynı olmadığından ilk kez yapacak olanların arada fırınlarını kontrol etmeleri gerekir.

Piştikten sonra 15 dk bekletilip servis yapılır. Yufkalar çıtır çıtır olup içi yumuşacık halde yanına çay koyup atıştırabilirsiniz.  İki tepsi yaptığım için biri bana diğeri eşime anca yetiyor.:)

Afiyetle ,



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder